BRILLIANCE

Eugenia Alexa: “Succesul se bazează pe încredere”

În cei 20 de ani de experiență, agenția de turism “Trapeza Tour” este lider pe piața turismului premium, dezvoltând oportunităţi exclusive şi personalizate pentru odihna de calitate.

Eugenia Alexa, directorul agenţiei, a vorbit, în interviul pentru revista noastră, despre rețeta succesului și rolul agentului de turism, ne-a recomandat câteva destinații pentru concediu, estimând, de asemenea,  valoarea Republicii Moldova ca destinație turistică de viitor.

De unde vine dorinţa aceasta a noastră, a oamenilor, de a călători? De ce avem nevoie să vedem locuri noi şi uneori atât de îndepărtate?

Dorința de a călători vine din necesitatea de a cunoaște în permanență ceva nou. În prezent avem acces la orice informație prin intermediul tehnologiilor de ultimă oră, însă omul își dorește să vadă pe viu, să simtă pe pielea proprie senzații noi. Devenim mai fericiți, mai încrezuți în forțele proprii atunci când călătorim, deoarece schimbarea zonei de confort înseamnă schimbarea viziunilor. Oamenii de succes sunt cei care călătoresc, fiindcă sunt mai deschiși provocărilor, sunt mai energici, mai creativi, mai iubitori de viață. Uneori o simplă călătorie îți poate schimba chiar și destinul.

Consideraţi că moldovenii, în general, au o cultură a călătoriilor?

Da, deja de mai mult timp. De când activez în sectorul turismului am urmărit acest proces și mă bucură foarte mult schimbările care s-au produs în ultimii ani. Moldovenii au reușit să cucerească noi orizonturi – au îndrăgit sporturile de iarnă, au învățat să facă diving, serfing, golf, unii au ajuns și pe cele mai înalte vârfuri muntoase din lume.

Majoritatea persoanelor ce călătoresc în străinătate aleg ce este mai bun din cultura și tradițiile altor țări și se inspiră din multe lucruri frumoase, pe care ulterior le implementează acasă. Tendința de a studia mai multe limbi străine concomitent, participarea la diferite concursuri internaționale de talie mondială, olimpiadele școlare, la fel, ne vorbesc despre nivelul de cultură, fie că este acumulată în timpul studiilor, excursiilor sau călătoriilor pe parcursul întregii vieți.

Având o experienţă de mai bine de 20 de ani pe piaţă, care credeţi că este formula succesului agenţiei „Trapeza Tour”?

De fapt, agenția noastră a stat la baza industriei turismului din Republica Moldova și mă bucur foarte mult pentru reușitele și rezultatele noastre de până în prezent. În toți acești ani am avut parte de evenimente frumoase, am participat la expoziții internaționale, am întâlnit oameni extraordinar de frumoși și inteligenți, oameni de la care am învățat foarte multe.

În general, este o activitate foarte interesantă și atunci când vezi rezultatele muncii tale și satisfacția oamenilor care au avut parte de o vacanță frumoasă, cred că este cel mai plăcut aspect al meseriei. Secretul succesului constă în faptul de a fi sincer cu clientul tău, de a-i propune tot ce e mai bun, de a fi corect în ceea ce faci și de a avea o atitudine profesionistă și onestă. Este și o lege a Universului – ceea ce oferi, aceea și primești în schimb. Fă totul cu dăruire de sine, fă ceea ce îți place, pentru că oamenii simt asta și îți vor aprecia efortul.

În ultima vreme, publicul, încet-încet, începe să conştientizeze rolul de consultant al agentului de turism. Cât de important e să recurgem la serviciile acestuia?

În prezent, nu există obstacole pentru nimeni, astfel încât fiecare dintre noi este liber să viziteze cel mai îndepărtat colț al lumii. Există însă, mai multe argumente care ar favoriza clientul în momentul în care acesta se adresează unui agent turistic. În primul rând el este asigurat, prin intermediul unui contract, că va primi anume serviciile pe care și le-a dorit. În plus, managerii noștri vizitează cele mai de top destinații care sunt solicitate pe piață, de aceea putem veni cu recomandări și sfaturi obiective.

Cunoaștem în detalii toate ofertele pe care le propunem, deoarece investim foarte mult în seminarii, prezentări, tururi informative. În afară de acest fapt, vreau să asigur publicul că rezervările online se dovedesc a fi mult mai costisitoare decât ofertele nostre. Uneori, cele mai cunoscute platforme online, precum Booking sau Expedia nu indică toate cheltuielile necesare și clientul este nevoit, la cazare, să achite suplimentar.

Având ca principiu de activitate dorința de a oferi tot ce este mai bun, ne implicăm la maximum și purtăm responsabilitate pentru confortul și siguranța fiecăruia. Suntem mereu la dispoziția turistului, indiferent unde se află.

Ce feedback aţi avut până acum şi care este relaţia dumneavoastră cu clienţii?

Mă bucură faptul că majoritatea celor care au călătorit cu „Trapeza Tour” sunt cei care îi direcționează și pe alții să apeleze la serviciile noastre. Ei sunt cei care lărgesc cercul „familiei” noastre.

Ce locuri le-aţi recomanda oamenilor pentru concedii? Multă lume a rămas „setată” pe aceleaşi coordonate: Bulgaria, Turcia, Grecia, şi, de ce nu, Dubai…

În acest caz depinde foarte mult de conceptul fiecărei persoane. Într-adevăr, astăzi Grecia este cea mai accesibilă și solicitată destinație, mai ales pentru odihna de familie, deoarece în toți cei 20 de ani de activitate probabil n-am auzit pe nimeni care să fi zis că nu se va mai întoarce în Grecia. Atuurile acestei țări sunt, cu adevărat, ireproșabile – plajele superbe, marea incomparabilă, bucătăria, obiectivele istorice și de pelerinaj. Însă, pentru a profita din plin de beneficiile acestei destinații și pentru a primi o informație veritabilă, este necesar să vă adresați profesioniștilor.

În cazul în care clientul își dorește o evadare într-o lume absolut diferită, cu contraste și experiențe neobișnuite, propunem destinații dintre cele mai exotice: Sri Lanca, Maldive, Indonesia, Tanzania Republica Dominicana, Mexic și alte locații ale Africii și Americii Latine.

Ultima perioadă de timp, agenția noastră pune accent pe turismul medical. Avem parteneriate directe cu centrele balneare din Cehia (Karlovy Vary), Abano Montegrotto Terme din Italia, toate stațiunile balneare din Slovenia, inclusiv cea mai preferată de moldoveni – Rogaška Slatina. Pentru programele de detox, întinerire și antistres, colaborăm cu cele mai cunoscute clinici ayurvedice din Germania, Italia și India.

De asemenea, rămân solicitate destinațiile cu o istorie mai veche, arhitectura și aspectul cărora au rămas intacte de-a lungul timpului: Egipt,Israel și evident, majoritatea țărilor din Europa.

Consideraţi Republica Moldova o destinaţie turistică de viitor?

Da, consider că este o destinație cu perspectivă, însă mai avem mult de muncit la capitolul acesta. În ultimii ani s-au produs schimbări esențiale în deservire, unități de cazare, infrastructura drumurilor din Moldova. În plus, în ultima perioadă se organizează diferite festivaluri și manifestații culturale cu caracter rustic, național. Cert este faptul că se depune suflet în tot ceea ce se face, însă avem nevoie de stabilitate și pace în zona noastră geopolitică.

Care credeţi că e provocarea anului 2015 pentru reprezentanţii agenţiilor de turism?

Recunosc că situația politico-economică instabilă este resimțită și în segmentul turistic. Totuși, vreau să rămân pe o undă pozitivă, optimistă, deoarece acum avem nevoie de odihnă mai mult decât oricând. Vacanța în general motivează, stimulează, dezvoltă personalitatea, condiționează crearea unor abilități fără de care nu se poate atinge succesul. În acest context, vreau să vin cu un mesaj: Nu ezitați să călătoriți! Întregul Univers vă aparține!